(……1…….)

اذا كان الجذر غادر فلا تنتظر الوفاء من ثماره

4 التعليقات:

Manamino يقول...

اه والله فعلا
والمثل بيقول علي الاصل دور
والعرق يمد لسابع جد
والعرق دساس
بس تعرفي هاقولك علي حاجة
عندنا مزرعة مزروعة فواكه والشجر ده بيتعالج بطرق معينة علشان يجيب محاصيل معينة المهم مش ده موضوعنا
ساعات تلاقي شجرة برتقان فيها فرع تفاح او العكس
مش دايما الواحد بيتأثر بجذوره انما ساعات كتيرة بتبقي فيه حالات شاذة
وبرضو فيه مثل بيقول
يخلق من ظهر العالم فاسد

كيــــــــــــارا يقول...

معاكي حق جدااااااااااااااااااااااااا ياتوتا

بس ايه كمية الامثال دي يامنامينو ههههههههههههه

خطي تائهة يقول...

likeeeeeeeee gdn

el blog shklo lazez awy ya 2amar

๓คภ๏ภค يقول...

عجبتنى جداا ومعاكى حق فعلا ..

تسلمى ع البلوج يا نور ياقمر

بس الاستايل التانى كان فاتح ومبهج عن ده

مش عارفة بس ده بردو لذيذ ايه الحيرة دى بقه هههههههههههه

Sweet Violet's favorite quotes


"من السقوط أن يسخر المرء مواهبه العظيمة من أجل غايةتافهة ."— محمد الغزالي

About Me

صورتي
إنها العاصفة .. و لست بحاجة إلى مظلة ولا قبعة ولا قفازات.. لست بحاجة إلى شال و معطف و عكاز.. فقد ولدت فى الإعصار ، و كبرت فى العواصف ... وسأموت كأبجدية عارية فى الشتاء... لم ينتصب شعرها برداً ولا خوفاً... بل انتصب فى أبجديتها حرفا : لا.

Followers

توق دعا المظلوم إن دعاءه


ليرفع فوق السحاب ثم يجاب


توق دعا من ليس بين دعائه


و بين إله العالمين حجاب


ولا تحسبن الله مطرحا له


ولا أنه يخفى عليه خطاب


فقد صح أن الله قال و عزتى


لأنصرن المظلوم وهو مثاب


فمن لم يصدق ذا الحديث فإنه


جهول و إلا عقله فمصاب